Két veszteséges év után újra nyereséges évet zárt tavaly a Budapest Airport, a budapesti repülőteret üzemeltető társaság a 2022-es évben 277,7 millió euró nettó árbevétel mellett 76,6 millió euró nyereséget könyvelt el az adózott eredmény szintjén. A pluszos év ellenére osztalékot nem fizet 2022-re a vállalat a részvényeseknek – derül ki a cég közleményéből.
Tavaly visszaépítette a koronavírus-járvány előtti utasforgalom 75 százalékát a Budapest Airport, a légi áruszállítás terén pedig évi 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött, ami segítette a 2022-es év eredményeit. A 2022-es év főbb számai:
- Az értékesítés nettó árbevétele 93 százalékkal ugrott meg 2021-hez képest, de a járvány előtti rekordévtől, 2019-től még mindig jelentősen elmarad.
- Az üzemi eredmény az egy évvel korábbi 2,4 millió eurós veszteség helyett 109,1 millió eurós pluszt mutatott 2022-ben.
- Az EBITDA szintjén 168 millió eurós nyeresége volt a Budapest Airportnak, ami több mint a kétszerese a bázisidőszakinak. Az EBITDA még a járvány legnehezebb időszaka, 2020 alatt is pluszos tudott maradni.
- A profitráták szintén elmaradnak a járvány előtti időszaktól, az üzemi eredmény-szint 39 százalék, az EBITDA-szint pedig 61 százalék. A covid előtti években a két mutató 50, illetve 70 százalék környékén mozogott.
- Az adózott eredmény 76,6 millió euróra rúgott tavaly, szemben az előző évi 87,6 millió eurós mínusszal.
- A vállalat a tavalyi évben összesen 47 millió euró értékben hajtott végre infrastrukturális beruházásokat, így a fejlesztések értéke négy év alatt, 2022 év végére meghaladta a 270 millió eurót (90 milliárd forintot).
A Budapest Airport főbb éves számai | ||
millió euró | 2021 | 2022 |
értékesítés nettó árbevétele | 143,4 | 277,7 |
üzemi eredmény | -2,4 | 109,1 |
ebitda | 54,4 | 168,1 |
adózás előtti eredmény | -87,7 | 79,5 |
adózott eredmény | -87,7 | 76,6 |
Forrás: e-beszámoló, Portfolio |
Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója az eredményeket kommentálva hozzátette, hogy ha összevetjük a budapesti légikikötő teljesítményét és a covidból való kilábalásának ütemét más hasonló európai repülőterekével, a mutatókon visszaköszön a lassabb felépülés, ami az ország gazdasági környezetének – a magas inflációnak, az időnként az egekbe szökő árfolyamoknak és az ágazatot sújtó extraprofitadónak – tudható be.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!