Előfizetői tartalom

Letarolják az kínai telefongyártók az orosz piacot, a Xiaomi felugrott az első helyre

Portfolio
Az M. Video-Eldorado Group adatai alapján a kínai okostelefon-márkák gyorsan növelik piaci részesedésüket Oroszországban. Az SCMP szerint ez részben annak köszönhető, hogy a nyugati márkák visszavonultak a háborút követően, ami űrt hagyott a piacon a kínai márkák számára. A kínai okostelefonok értékesítése volumenben 42 százalékkal nőtt, ami lehetővé tette, hogy piaci részesedésük 50 százalékról 70 százalékra bővüljön. A Xiaomi a tavalyi második helyről az első helyre került, míg a Realme a 2022-es negyedik helyről a második helyre ugrott.

A kínai márkák térnyerése ellenére az orosz fogyasztók a tavalyihoz hasonló számú készüléket vásároltak (6,5 millió darabot az első negyedévben), de az átlagos vételár 23 százalékkal, mintegy 22 000 rubelre csökkent. Eközben a Samsung és az Apple, amelyek tavaly még az első, illetve a harmadik helyen álltak, az első negyedévben a harmadik és a negyedik helyre csúsztak...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés