Portfolio signature

Teslagyilkosok? Ezek még kihívóknak is nehezen nevezhetők

Portfolio
A kisebb kínai elektromosautó-gyártók még mindig csak gyerekcipőben járnak, bár az eladásaik szépen nőnek, még mindig sokkal kisebbek, mint a Tesla, ráadásul a trónkövetelők még mindig veszteségesek.

Li Auto

A Li Auto nagyot nőtt idén, márciusban 20 823 járművet szállított ki, 88,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első negyedévben pedig 52 584 autót adtak el, ez 65,8 százalékkal több, mint 2022-ben. A vállalat idén március végéig összesen 309 918 autót adott el, mióta 2019 novemberében elindult a vállalatnál a gyártás. A cég kínálatában jelenleg a Li L9, az Li L8, a Li ONE és a Li L7 szerepel, mindegyik modell SUV, és a gyártó a prémium kategóriába pozícionálja őket.

Az első negyedéves eladási dinamika alapján egyelőre optimistának tűnik az elemzők várakozása, miszerint idén több mint duplájára emelkedik a vállalat bevétele, de ez a termékmix eltolódásával akár ki is jöhet. A várakozások alapján 2023 lehet az első olyan év, amikor a Li Auto nyereséges lesz már operatív szinten is, és végre profitot is termel.

Idén nagyot ralizott a Li Auto részvényárfolyama, közel 25 százalékkal került feljebb, de még így is 47 százalékkal áll alacsonyabban, mint a 2020 novemberében elért történelmi csúcs.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés