AI a gyárakban
A körkérdésünkre válaszoló Huawei Technologies kifejtette, hogy ők nemcsak fejlesztik a mesterséges intelligenciát, hanem aktívan használják üzleti, gyártási és logisztikai folyamataik támogatására globális szinten és Magyarországon egyaránt. A pátyi Huawei Európai Ellátó Központban, amely a vállalat legnagyobb ilyen létesítménye a világon Kínán kívül, sokféle területen használják az AI-t a hatékonyság növelése és a termékek minőségének biztosítása érdekében:
- A logisztikai rendszerben az AI folyamatosan követi a teljes megrendelés- és raktárkészlet-állományt, azokat a szállítmányokat is, amelyek még úton vannak. A rendszer felismeri, ha valamilyen anomália van a szállítási láncban, ami miatt nem fog időben beérkezni a készlet a vevői igények kiszolgálásához. Az automatizált rendszer ilyenkor javaslatokat tesz alternatív útvonalakra, vagy a szállítás átütemezésére.
- A teherautók megpakolásának automatizált folyamatát, a rakodótér lehető legoptimálisabb megtöltését, a gyűjtőjáratok kialakítását szintén AI algoritmus segíti.
- Mesterséges intelligenciával támogatott vizuális képfeldolgozóval felszerelt munkaállomások segítik a minőségbiztosítási feladatokat is a gyártás során. A gyártási folyamat utolsó lépéseként nagy felbontású kamerákkal készül kép a kész termékről, majd a számítási felhőben futó AI algoritmus azonosítja és összeveti azt az eredeti megrendelésben szereplő konfigurációval, kiszűri a hibás termékeket és csak az eredeti megrendelésnek megfelelő, hibátlan termékeket engedi kiszállítani.
- A gyárban kísérleti jelleggel használnak gépi látással segített beléptetőrendszert a gyártócsarnokban a védőruházat és védőfelszerelések használatának, illetve egyéb környezeti paramétereknek ellenőrzésére.
A Huawei a távközlési hálózatok üzemeltetéséhez szintén használja az MI képességeit annak érdekében, hogy hatékonyabban, kevesebb energiát felhasználva, takarékosabban tudjanak működni.
- Egyfelől az MI felismeri, a mobilhálózati forgalom változásait, a lehető legkisebb energiafogyasztás érdekében skálázza a rádiós állomások erőforrásait.
- Másfelől a távközlési hálózatok esetében már magas szintű (Level 3-as, 3,5-ös) automatizációról beszélhetünk, ahol az AI-t nemcsak a hibák felismerésére, és az egyszerű hibák automatikus javítására, hanem azok megelőzésére is használják. Az üzemeltetési rendszerek gépi tanulási algoritmusai fel tudják ismerni azokat a mintázatokat, amelyek egy későbbi hibát jeleznek előre, így már azelőtt megoldási javaslatot tudnak tenni, mielőtt a hiba a felasználók számára észlelhető szolgáltatási minőségromlást eredményezne.
Mindemellett a Huawei magyarországi irodáiban is – a vállalat többi leányvállalatával egyetemben – AI-alapú, felhő vállalatirányítási rendszerek működnek, illetve mesterséges intelligencia segíti az élőbeszéd fordítását az értekezletek során. A magyarországi K+F központban AI-t használnak a fejlesztési folyamat megkönnyítése, gyorsítása érdekében.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!