Közel 13 milliárd forintos bruttó értékesítéssel zárta az ünnepeket is magában foglaló negyedik negyedévet a Zwack, ami 6 százalékos növekedés 2021 azonos időszakához képest – derül ki a társaság ma publikált gyorsjelentéséből. Tavaly mind a minőségi termékek, mind a prémium szegmens növekedni tudott, a prémium szegmensen belül kiemelkedően teljesített a Kalumba a két új ízvariáns (mangó és vérnarancs) sikeres piaci bevezetésének köszönhetően, de a Fütyülős, valamint a Kalinka értékesítései is az átlagon felül nőttek. A forgalmazott termékeken belül az ásványvíz, valamint a borok és a pezsgők eladásai mutattak erősebb növekedést.
A 2022. július 1-től életbe lépő adóváltozások következtében a szesz jövedéki adója jelentősen emelkedett, így a december végén zárult negyedévben 60 százalékkal magasabb jövedéki adó keletkezett a Zwacknál az értékesítések után, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor megszűnt a népegészségügyi adó fizetési kötelezettség. A bruttó árbevétel egyszámjegyű növekedése mellett a társaság adófizetési kötelezettsége közel ugyanannyi volt 2022 negyedik negyedévében, mint egy évvel korábban, ennek köszönhetően az adókkal csökkentett nettó árbevétel nagyobb mértékben, 11,5 százalékkal növekedett év/év alapon.
A 12 havi gördülő nettó árbevétel több mint 15 éves csúcsra emelkedett, utoljára 2007 negyedik negyedévében ért el a jelenleginél magasabb értéket.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!