FONTOS Mi lesz a magyar alapkezelőkkel 2025-ben? - Megkérdeztük a vezéreket
 
Portfolio signature

Feltámadtak a koronavírus-sokk után a légitársaságok, de ez még nem az igazi

Portfolio
Óriási sokként érte a koronavírus-járvány 2020-ban a légiközlekedési szektort, példátlan leállásokat és veszteségeket eredményezve. Ezt követően a 2021-es év még a túlélésről és a kapacitások újjáépítéséről, 2022 azonban már a fellendülésről szólt. Az utazások beindultak idén, a forgalom felpörgött, de újfajta kihívással találták magukat szemben a légitárságok, a két évnyi bezártság és korlátozások után a nyáron meglóduló utazási kedv olyan tömegeket eredményezett, amire nem voltak még felkészülve a repterek. A légitársaságok a két nehéz év után végre ismét nyereségbe fordulhatnak, sőt, van, ahol már idén rekordprofitokat hozott az utazók számának felfutása a magasabb olajárak mellett is, de a recesszió fenyegetése még tartogat kihívásokat.

Újra utazik a világ

Törölt járatok, késések, hosszú sorok, elkeveredő poggyászok – foglalható össze néhány szóban az európai és amerikai repülőterek és utazók idei nyara. Jó hír a légitársaságoknak, hogy az utasok száma erőteljesen emelkedett, viszont miközben a koronavírus-járvány alól felszabadulva beindultak idén a nyaralások, a repterek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal küszködtek és sztrájkok is nehezítették a helyzetet. A hírcsatornák és a közösségi média tele volt nyáron elégedetlen, várakozó tömegekről és elvesztett poggyászokról szóló hírekkel, 2022 nyara a káosz nyaraként marad meg a fejekben. Pedig az utasforgalom még messze van a járvány előtti szinttől.

A forgalomnövekedés jelentős 2021-hez képest, ugyanakkor a korábban vártnál valamivel lassabb a fellendülés a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség szerint, aminek oka a GDP-növekedés lassulása és a válság fenyegetése, valamint a koronavírus-járvány kitörése Kínában. Míg korábban arra számított a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, hogy idén már a járvány előtti szint több mint 82 százalékát elérheti a globális utasforgalom, addig most mindössze valamivel több mint 70 százaléka számít a szervezet a 2019-es szinthez képest.

A friss prognózisok szerint csak 2024-re érheti el a koronavírus előtti forgalmat az iparág.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés