A Meta Platforms főbb negyedéves számai:
- A felhasználószám mérsékelten, de tovább tudott emelkedni a harmadik negyedévben év/év és negyedév/negyedév alapon, mind a Facebooknál, mind pedig a teljes csoportnál. A Facebook havonta aktív felhasználói száma 2 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőtti szintről, 2,96 milliárdra, míg a cégcsoportba tartozó összes alkalmazás felhasználószáma 4 százalékkal emelkedett, 3,71 milliárdra.
- A hirdetések elérése 17 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, viszont az egy hirdetésre jutó átlagár 18 százalékkal csökkent.
- A Facebooknál az egy felhasználóra jutó bevétel 9,41 dollárt tett ki, ami elmaradt az elemzői várakozásoktól, a StreetAccount elemzői ugyanis 9,83 dollárt vártak. A mutató csökkenő tendenciát jelez, egy évvel korábban még 10 dollár felett állt. A cégcsoport egy felhasználóra jutó bevétele szintén csökkent az előző évhez és a második negyedévhez képest is.
- 27,7 milliárd dolláros bevételt ért el a Meta Platforms a harmadik negyedévben, ami 4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Ez nem okozott nagy meglepetést, az elemzői várakozás 27,4 milliárd dollár volt.
- A Reality Labs üzletág, amely például a virtuális valóság szemüvegek és a futurisztikus metaverzum üzletág bevételeit tartalmazzák, gyengén teljesített. A szegmens bevétele a felére zuhant az egy évvel ezelőtti szintről, mindössze 285 millió dolláros bevételt hozott, vesztesége viszont jelentősen megugrott, a tavalyi 2,63 milliárd dollár helyett ezúttal 3,67 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el a divízió.
- A működési költségek közben 19 százalékkal ugrottak meg, ami egy egyszeri leírást is tartalmaz lízingügyletekhez kapcsolódóan az irodaterület változtatásával összefüggésben – derül ki a gyorsjelentésből.
- A bevételek csökkenése és a költségek megugrása következtében a Meta Platforms működési eredménye közel a felére csökkent (-46%) az előző év azonos időszakához képest, 5,7 milliárd dollárra. A működési eredményszint a tavalyi 36 százalékról 20 százalékra esett.
- A nettó eredmény szintjén 4,4 milliárd dolláros nyereséget könyvelt el a cégcsoport, ami 52 százalékos csökkenés év/év alapon. Az egy részvényre jutó eredmény 1,64 dollárt tett ki, ami jelentősen elmarad az elemzői várakozásoktól, a Refinitiv konszenzusa alapján ugyanis 1,89 dollár volt a piaci prognózis.
A héten jelentő technológiai óriásvállalatok mind arról számoltak be, hogy az online hirdetési piac lassulását érzékelik, ahogy a vállalatok visszavágják marketingköltéseiket a recessziótól tartva.
Ez a Meta Platforms alá tartozó alkalmazásokat sem kerüli el, tekintve, hogy fő bevételi forrásuk a hirdetések. Ráadásul az Apple mobil operációs rendszere, az iOS adatbiztonsági változásai negyedévek óta megnehezítik a külsős alkalmazások számára a hirdetések értékesítését és közben olyan versenytársak jelentek meg a piacon, mint a TikTok.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!