A 2022. július-szeptemberi negyedév főbb számai:
- 89 milliárd dolláros bevétellel zárta az Alphabet az időszakot, ami 6 százalékos növekedés az előző év azonos negyedévéhez képest. Ez jelentős lassulás az egy évvel ezelőtti helyzethez viszonyítva, amikor még 40 százalék feletti dinamikát tudott felmutatni a vállalat.
- A dollárerősödés nem kedvezett a cégnek, konstans devizaárfolyamok mellett 11 százalékkal emelkedett volna a bevétele a tavalyi harmadik negyedévhez viszonyítva.
- Az elemzői várakozásoktól is elmaradt a negyedéves bevétel, a partnereknek továbbított jutalékok nélkül 69,1 milliárd dolláros bevételt könyvelt el az Alphabet, a konszenzus 70,58 milliárd dollár volt a Refinitiv szerint.
- A YouTube hirdetési bevételeinek alakulása csalódást okozott, az elemzők által várt 7,42 milliárd dollár helyett 7,07 milliárd dolláros bevételt ért el a videómegosztó a harmadik negyedévben, ami 2 százalékos visszaesés év/év alapon. Amióta 2019-ben elkezdte publikálni az Alphabet a YouTube számait, azóta nem fordult elő, hogy csökkent volt az üzletág bevétele.
- A Google cloud üzletága viszont a vártnál jobban teljesített, az elemzők által prognosztizált 6,7 milliárd dollár helyett 6,9 milliárd dollárra rúgott a bevétel.
- A működési eredmény szintjén 17,1 milliárd dolláros eredményt ért el az Alphabet, ami közel 19 százalékos visszaesés az egy évvel ezelőtti szintről. A működési eredményszint 25 százalékra csökkent, ami 7 százalékpontos romlás a bázisidőszakhoz viszonyítva.
- Az Alphabet nettó eredménye 13,9 milliárd dollárt tett ki, ami jelentős, 27 százalékos csökkenés a tavalyihoz képest. Az egy részvényre jutó eredmény 1,06 dollárra csökkent, ami szintén nagy csalódást okozott, a Refinitiv konszenzusa szerint ugyanis 1,25 dollár volt a várakozás.
A koronavírus-járvány kirobbanásának első időszakát kivéve 2013 óta nem volt ilyen gyenge növekedés az Alphabetnél, ami most a hirdetési bevételek lassulásának számlájára írható. A Google hirdetési bevételeinek drasztikus lassulása azt jelzi, hogy a recessziós félelmek közepette a vállalatok visszafogják a marketingköltésüket. A cég pénzügyi igazgatója, Ruth Porat a negyedéves számokat bemutató tájékoztatón megerősítette, hogy a YouTube bevételeinek csökkenése elsősorban a hirdetők kiadásainak visszavágásának tudható be.
Az Alphabet üzleti igazgatója, Philipp Schindler hozzátette, hogy elsősorban a pénzügyi szolgáltatók, a biztosítók, a jelzáloghitelezők és a kriptoipar fogta vissza az online reklámköltést.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!