A csendes gyilkos: Taycan GTS
Hátborzongató, ahogy szinte néma csendben gyorsul az autó 3,7 másodperc alatt álló helyzetből 100-ra, egy kis visítás a motortérből és már ott is a 200, satufék és ott az 50, közben földöntúli erőhatások hátulról, jobbról, balról, préselődök az ülésbe, és minden nagyobb gázadásra tarkón ver a fejtámla, 517 lóerő nem viccel. És úgy tapad, mintha mágnesek tartanák a pályán, mozgásában semmi sem utal arra, hogy egy 5 méter hosszú, 2,4 tonnás dögről van szó. Nem akarom tudni, hogy a hungaroringes terhelés mellett mennyi a hatótávja, ez most nem szempont, csak az önfeledt autózás. Azt pedig nagyon adja.
A cápa: 911 GT3
Na, ez az autó a versenypályára van kitalálva, olyan könnyedén lehet felfűzni vele a kanyarokat, hogy az átlag autós is versenyzőnek érzi magát. A cápakék színű szörnyeteg hatalmas hátsó szárnyáról már messziről felismerhető, kilóg a 911-esek közül. A szárny egyébként karbonból készül, mint ahogy a elől a motorháztető (csomagtartófedél?) vagy akár a tetőlemez, a szélvédő és a többi üveg is könnyített, ezeknek is köszönhető, hogy egy lóerőre csak 2,8 kiló jut, 0-ról 100-ra csak 3,4 másodperc kell, 200-ig pedig 10,8 másodperc. És, hogy milyen vezetni? Azért az nagyon komoly, amikor egészen 9000-ig szalad a fordulatszámmérő, közben hörög és visít az 510 lóerős, 4 literes motor, de közben mégis könnyen vezethető az autó, és egyáltalán nem érezni a súlyát. Feszes, éles, egészen más, mint a már-már kényelemre hangolt Carrera S. A vége 318 km/h, amit a Hungaroringen nem könnyű elérni, de a célegyenes végén 240 felett bőven lehetett menni az egyébként meglepően hosszú, 4,6 méteres és 1,8 tonnás 911-essel.
A sztár: 718 GT4 RS
Már álló helyzetben is egy jelenség, főleg ebben a Signal Yellow színben a fekete betétekkel és a méretes hátsó szárnnyal, meg sem kell mozdulnia, és már tudod, hogy egy kihegyezett versenygép, ami leszakítja a fejedet. A méretes kipufogókból sejthető, hogy lesz itt hang is bőven, de csak beülve (magadat bepréselve), a sportülésekben helyet foglalva és a gázpedált lenyomva jössz rá, hogy egy versenyautóban ülsz. Itt ugye nincsenek hátsó ülések, a motor kb. a hátadnál kezdődik, szóval jönnek a hangok bőven. És milyenek! Fújtat, prüszköl, durrog, megy a teljes program, különösebb tudás sem kell hozzá, hogy a teljes hangarzenál előjöjjön belőle, főleg 9000-es fordulat környékén, minden egyenes, minden kanyar, minden gázadás vagy gázelvétel élvezet. Elképesztően precíz a kormányzás, merev a futómű, az 500 lóerős motorral 3,4 másodperc a 0-100, 10,9 a 0-200, egyszerűen mindent tud, amivel élmény a pályázás, messze a legjobb érzés ezzel az autóval volt körözni a pályán.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!