Portfolio signature

A háború árnyékában rekordprofitot szállítottak a magyar cégek

Az ukrajnai háború ellenére, vagy mint ahogy a Molnál látjuk, pont azért, korábban soha nem látott mértékű összesített profitot értek el a magyar blue chipek a második negyedévben, ehhez kellett a Mol és a Richter új rekordja, de a körülményekhez képest az OTP is egészen jól teljesített. A negyedév sztárja egyértelműen a Mol volt, a közel 250 milliárd forint profit bődületes új rekord, működött az olcsó orosz olaj, a vállalat több mint hatszor akkora profitot ért el, mint a 2006 óta eltelt időszak átlaga, és egymaga szállította a blue chipek összesített eredményének 60 százalékát. A cégek menedzsmentje a turbulens külső környezet ellenére relatíve optimista, az OTP, a Richter és a Magyar Telekom vezetése megerősítette a korábban közzétett előrejelzéseket, a Molnál viszont az erős első félév után még optimistább lett a menedzsment.

Soha nem volt még ekkora profit

A négy hazai blue chip négy különböző szektorban működik, a vállalatoknál eltérő az az eredménykategória, amit a piaci szereplők a legfontosabbnak tartanak: miközben a bevételek például a Molnál nem relevánsak, az OTP-nél és a Richternél van relevanciája a konszolidált adózott eredménynek, a Molnál és a Magyar Telekomnál viszont leginkább az EBITDA-t figyelik, előbbinél ráadásul egy tisztított változatát. A közös nevező az adózott eredmény lehet, ezért összegyűjtöttük, hogy mekkora negyedéves profitot ért el az elmúlt években a négy hazai nagyvállalat.

2006 óta, az idei első negyedévvel bezárólag átlagosan 115 milliárd forint adózott eredmény ért el a négy társaság, és a teljes időszakban egyértelműen az OTP volt domináns: az összesített profitból közel 47 százalékot az OTP szállított, 19 százalékot a Richter, 18 százalékot a Magyar Telekom, és csak 16 százalékot a Mol. Az összkép azonban alaposan átalakult az elmúlt években, ha csak a 2016 óta eltelt időszakot nézzük, akkor a négy blue chip összesen már negyedévente átlagosan 173 milliárd forint profitot ért el, ennek 44-44 százalékát az OTP és a Mol szállította, miközben a Magyar Telekom 7,4, a Richter pedig csak 4,2 százalékot.  

Így érkezünk el az idei második negyedévig, ami sok szempontból rekordokat hozott:

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés