Komoly kihívások elé állította az autóipar szereplőit az elmúlt időszak: elszálltak a nyersanyagárak, továbbra is problémák vannak az ellátási láncokkal, és ugyan vannak a chiphiány enyhülésére utaló jelek, ennek megszűnése egyelőre még nem érkezett el. Sok más autógyártó mellett a Tesla is ezekkel a problémákkal szembesült, ráadásul a kínai Covid-helyzet miatt kénytelen volt bezárni a sanghaji gyárat egy időre, ami meg is látszott a negyedéves számokon. Nem nézte tétlenül a cég a költséginflációs nyomás erősödését, az autók árainak felemelésével válaszolt rá, amely meg is hozta az eredményét, hiszen az elemzői várakozásokat meghaladó profitot sikerült leszállítania a második negyedévben. Elon Musk a jelentés után elmondta, hogy a kereslettel nincs baj az általa "kínosan magasra árazottnak" nevezett autók iránt, sokkal inkább az a probléma, hogy nem tudnak eleget gyártani.
A kínai lezárások visszavetették a gyártást Az elmúlt hónapokban érkező hírek alapján számítani lehetett rá, hogy a Tesla kihívásokkal teli negyedévet tudhat maga mögött, főleg a kínai Covid-lezárások miatt, amelyek jelentősen érintették a sanghaji gyárat. Ez a teória az előzetesen közzétett gyártási és értékesítési számok alapján be is igazolódott, hiszen...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés