A háborús helyzet és a rendkívüli bizonytalanság által generált áremelkedés sokkolja az energiát a versenypiacról beszerző fogyasztókat; ehhez a megnövekedett költségek és kockázatok kezelése érdekében átalakuló termékstruktúra hatása is hozzáadódik. Az ügyfelek a szerződési ajánlatokban olyan, teljesen megváltozott paraméterrendszerrel és konstrukcióval találkoznak, amelyben az elemek nagyjából megegyeznek ugyan a korábbiakkal, de szigorúbb feltételrendszert tartalmaznak, mint eddig – mondja Szépfy Márton, a MET Csoport magyarországi retail tevékenységéért felelő kereskedelmi vezérigazgató-helyettes, aki szerint az érintett cégek döntő többségének üzleti modellje valószínűleg nincs felkészülve a rezsi hatszorozódására, ami már csődhullám lehetőségét is előre vetíti.
A „Lesz-e gáz?” típusú, folyamatos feszültséget hordozó kérdések mellett a versenypiaci fogyasztók a szerződéses feltételek drámai megváltozása miatt is nehéz helyzetben érezhetik magukat. Korábban a kínálati piac volt a jellemző: a kereskedők az ügyfelek megszerzésére összpontosítottak, és a pozíciók megerősítése érdekében különféle – évről-évre növekvő...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés