Előfizetői tartalom

Készül a Mol az orosz olajcsap elzárására - Repülés közben kell átépíteni a repülőt

Ha bármilyen okból bekövetkezik a Barátság kőolajvezeték leállása, ami 2019-ben már egyébként előfordult, arra is van a Molnak forgatókönyve. Ebben az esetben hozzá lehetne nyúlni a stratégiai készlethez, de a Molnak is vannak operatív készletei, ezzel párhuzamosan a Molnak intenzifikálni kellene a tengeri beszerzést olyan szinten, amit az Adria vezeték, és a Mol finomítói elbírnak, és amit a Mol be tud szerezni. Jelenleg egy 15 elemből álló projektportfóliója van a Molnak, aminek a projekt-előkészítő dokumentációit készítik elő, ez két hónapon belül a vezetés elé kerül, megfelelő ütemezésben fogják ezeket a projekteket elindítani. Még nem eldöntött tény, hogy a Mol 2-4 éven belül átáll a nem orosz olaj feldolgozására, van egy belső döntési mechanizmus, a csapat elkezdte a munkát, készülnek a tervek, több projektet is elő kell készíteni, 2-3 hónapon belül tudnak eljutni döntésekhez, hangzott el egy háttérbeszélgetésen, ahol a Mol szakemberei beszéltek az esetleges orosz olajembargóval kapcsolatos kérdésekről.

Források, útvonalak A háttérbeszélgetésen a Mol szakemberei röviden elmagyarázták, hogy jelenleg milyen forrásokból, milyen csatornákon keresztül szerzi be a vállalat az olajat. A Barátság kőolajvezeték Ukrajna irányából lép be Magyarországra, a Mol a fényeslitkei állomásnál veszi át az Oroszország felől érkező kőolajat. Itt van egy nemzetközileg hitelesített mérőállomás...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés