Magyarországon eddig példátlan mértékű, 250 millió forintos GDPR-bírságot osztott ki az adatvédelmi hatóság, a NAIH, de a bírság nem csak ezért érdekes: ez az egyik első olyan GDPR-bírság, mely a mesterséges intelligencia alkalmazásával függ össze. Az elmarasztalt szereplő egy bank, amely mesterséges intelligencia alapú hangelemző szoftverrel értékelte a call centeres hívásokat, az ügyfelek érezelmeit is elemezte. Fontos tanulságokat vonhatnak le az ügyből a piaci szereplők, ugyanis a szoftvert illetve az AI-alapú megoldásokat nem egyedüliként használja a pénzintézet Magyarországon, ráadásul az ügyre nemzetközi szinten is felfigyeltek.
Financial IT 2022
Ezzel a témával, a banki adatvagyon hasznosításával és mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekkel kiemelten foglalkozunk május 31-ei Financial IT konferenciánkon. Regisztráció és további részletek itt!
Információ és jelentkezés
Több szakértővel, az ügyet ismerő forrással...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés