Előfizetői tartalom

Durván alulértékelt a forint, ha Big Macben mérjük

Portfolio
A Big Mac-et 1967-ben Jim Delligati, a pennsylvaniai McDonald's franchise tulajdonosa alkotta meg. A következő évben az egész Egyesült Államokban piacra dobták, ma pedig már több mint 70 országban lehet kapni. A fogyasztók által fizetett ár azonban attól függően változik, hogy éppen melyik országban vásárolunk, amint azt az úgynevezett Big Mac-index is mutatja. Az index azt hivatott mérni, hogy az aktuális devizárfolyamokhoz képest mennyire lehet alul- vagy túlértékelt egy ország devizája, ha a Big Mac árát használjuk támpontként. Így megvizsgálva a forintot, az látszik, hogy a hazai fizetőeszköz durván alulértékelt a vezető devizákkal szemben. Jó hír viszont, hogy akármennyire is abszurdnak tűnik, a Big Mac-indexnek hosszú távon általában igaza van, vagyis a forinthoz hasonlóan alulértékelt devizák jellemzően elkezdik ledolgozni a lemaradást.

Portfolio Investment Day 2025 Február 18-án lesz a Portfolio investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés ...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés