Kis piacról van szó
Az elmúlt időszakban egyre-másra lehetett arról hallani, hogy a különböző sportegyesületek elérhetővé tesznek úgynevezett fan tokeneket (vagy rajongói tokeneket), amelyek birtoklásával a szurkolók egy bizonyos fokig beleszólhatnak a csapat életében. Bár mi ebben az írásban a kört leszűkítettük a futball klubokra, léteznek esporthoz, küzdősporthoz, valamint autóversenyzéshez köthető tokenek is.
Piaci kapitalizációt tekintve egy relatíve kis piacról beszélhetünk, a legnagyobb piaci értékkel rendelkező fan tokennel a PSG rendelkezik, amely a Coinmarketcap rangsorában a 413. legnagyobb kriptovaluta, melynek piaci értéke 90 millió dollár.
A piaci kapitalizáció függ a teljes kibocsátott token mennyiségtől (mint a bitcoin esetében a teljes 21 milliós készletből már 18,8 millió a piacon van, tehát a teljes mennyiség 90 százaléka) és a legtöbb esetben csak maximum a tokenek 15-20 százalékát bocsátották ki. Ezek alapján jóval nagyobb lenne az egyes tokenek piaci kapitalizációja, ha az elérhető token mennyiség egésze a piacon lenne.
Miről szól még a cikk?
- Megnéztük, hogyan működnek a fan tokenek, és mire lehet őket használni.
- Elemeztük, hogy az olyan eseményeknek, mint például Lionel Messi klubváltása, milyen hatásuk van az árfolyamokra.
- Utánajártunk a fan tokenek mögött álló cégnek, és feltártuk, hogy milyen előnyökkel jár tokenkibocsátás a klubok számára.
- Megvizsgáltuk a kérdést, hogy lehet-e egyáltalán befektetési eszközként tekinteni ezekre a tokenekre - illetve, ha igen, akkor érdemes-e ezekbe befektetni.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!