A pénzügyi szempontból ezen vállalatok számára előnyös, de máskülönben kissé félelmetes statisztikák sora itt még nem ért véget. Olyannyira nem, hogy egyes szakértők a közösségi kapcsolatoktól való elzártság miatti újfajta alkoholizmust egyfajta második járványnak (second pandemic) szokták nevezni.
- Az emberek 43%-a növelte az italozás gyakoriságát a pandémia alatt, és csak negyedük csökkentette ezt.
- Maga az elfogyasztott alkoholmennyiség nagysága az emberek 36%-a esetén nőtt, és csak 22%-uknál csökkent.
- Bár a közvetlen kapcsolatot intuitív oldalról értjük, statisztikailag nehéz kimutatni, hogy a háztartáson belüli erőszakra milyen hatással volt a megnövekedett iszogatás. Ám valószínű, hogy komoly része volt az otthoni erőszakos esetek 60%-os növekedésére a tavalyi év során, mindamellett, hogy a járvány okozta bezártság és több otthon töltött idő, illetve az ezzel kapcsolatos anyagi és személyes problémák okozta stressz is nagy szerepet játszhatott ebben.
- Azok a demográfiai csoportok, amelyek fokozottan hátrányosan érintettek a lezárások miatt, még jobban növelték az alkoholfogyasztásukat. A Rand Corporation felmérése szerint a nők körében az alkoholizmus 41%-kal ugrott meg.
A szomorú és aggasztó adatok másik oldalán a nagy alkoholmárkák és gyártók javuló pénzügyi eredményei sorakoznak. Csak az amerikai lepárlók árbevétele 7,7%-kal nőtt a tavalyi évben, ez olyan mértékű emelkedés, amire negyven éve nem volt példa. Az online vásárlások megugrása inkább a nagyobb, ismert márkáknak kedvezhet a kisebb sörfőzdék és cégekkel szemben, ezek azokhoz a vállalatokhoz tartoznak, amelyek részvényeivel a nyílt piacokon egyébként is kereskednek.
Fontos kiemelni, hogy bár az amerikai piacokon forgó papírok árfolyamát elemezzük, még akkor is, ha nem ottani vállalatokról van szó, hanem ún. ADR-ekről. A forgalom mindenhol megfelelő, csak a szokásosnál gyakrabb (jellemzően nem túl nagy) résekre kell figyelmet fordítani.
Erről szól még a cikk:
- Jól fogy a Budweiser, megy az árfolyam
- Kissé már túl édes a Bailey's, időszerű a korrekció
- Corona, ami kétszeresen is profitot hoz
- Nem kell ismert márka, hogy jól berúgjunk, és pénzt keressünk
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!