Portfolio signature

Sebességkorlát nélkül - meddig száguldanak az európai autógyártók a német autópályán?

Száguld az európai autóipar, hiszen a piacok a járványügyi korlátozások végét és jelentős árfolyamemelkedést jósolnak. Az emelkedést az egészen extrém száguldást bemutató Volkswagen vezeti, de a többiek sincsenek nagyon lemaradva. Gyors technikai elemzés.

Volkswagen

Mindenkit a népautó és persze ennek elképesztő ütemben száguldó árfolyama érdekel a leginkább. Márciusban mintegy 68%-kal (!) került feljebb a részvény értéke a törzsrészvény (!) esetén, ami egészen elképesztő, szinte példa nélküli teljesítmény. Szinte, hiszen a 2008-as válság egy oldalhullámán egy short squeeze miatt láttunk már a Volkswagen papírjaiban ennél durvább emelkedést is. Néhány kereskedési nappal ezelőtt azt írtuk, hogy a technikai elemzés képe alapján egyértelmű a trend, de rövidtávon már túlvettnek számít. A napi bontású grafikonra nézve nem látszik, hogy lett volna korrekció és hogy a piac ezt miként reagálta volna le, de egy kicsit mélyebbre ásva érdekes dolgokat találunk. A 30 perces bontású japán gyertya diagrammon látszik, hogy a rövid távú pozíciók zárását néhány óra alatt rendezte le a piac. Előbb 10:30 és 11:00 között, majd ebédidőben érkeztek nagymértékű eladási megbízások a piacra, miközben a gyanútlan portfolió menedzserek egy-egy bratwurst társaságában töltötték az időt. Délutánra a vevők még inkább hátraléptek, de ez csak egyetlen (fél) napnyi szusszanást jelentett nekik, mert másnap megint a vevők irányították az eseményeket. A mai nyitás és az a tény, hogy egyelőre nem történt meg a rés betöltése jelenthet akár egy rövid és középtávú kimerülési rést is.

VOLKSWAGEN AG ST O

Tekintettel az extrém körülményekre, a több napos vagy hetes korrekció eljövetelére most azért nem tennék egy 45 KWh-s ID3 értékű összeget sem. A hosszútávú kép természetesen erősen pozitív, de ahogy feljebb is jeleztem, a papír a napon belüli korrekció ellenére továbbra is extrém módon túlvett, ez nem a rövidtávú kereskedés ideje. Felfelé nincs érdemi ellenállás, kis mértékben a mai maximum, azaz a 350 eurós szint lehet érdekes ebből a szempontból. Támaszt a tegnap záró és maximum zónája, vagyis 309-310 euró jelent. A leginkább megnyugtató ez lenne, ha a korrekciót a rés zárásával fejezne be a papír, de olyan mennyiségű spekulatív pozíció van benne, hogy erre viszonylag kicsi az esély. A túlvettséget jelző indikátor is nagyon magas szinten van, bár mostanában ez nem igazán érdekelte a piacot. Szintén kicsit aggasztó rövid távon, hogy az emelkedés most már rendre alacsonyabb forgalom mellett zajlik le. Talán itt az ideje egy kis pihenőnek, mielőtt lemerülnek az akkumulátorok.

Gyors kitekintés az alábbi részvényekre

  • Volkswagen
  • BMW
  • Daimler
  • Renault
  • Stellantis

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés