Jó néhány nehézséggel szembe kellett néznie a légiközlekedésnek az elmúlt években. 2001-ben az amerikai WTC elleni terrortámadások, 2003-ban a SARS-járvány ingatta meg a repülésbe vetett bizalmat, majd 2008-ban az olajár-robbanás és a pénzügyi szektorból kiindult gazdasági válsággal kellett megküzdeniük a légitársaságoknak. De ahhoz képest, amit a koronavírus-járvány művelt a szektorban, ezek szinte eltörpülnek.
A becslések szerint idén a harmadára eshet a globális utasforgalom (utaskilométerben mérve az év első 10 hónapjában 65 százalékos volt a visszaesés) és bár biztatóak a vakcinákkal kapcsolatos hírek, az iparág első számú globális testülete, a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség várakozásai szerint legkorábban 2024-re fogja elérni a tavalyi szintet a forgalom.
A legsúlyosabban a második negyedévet érintette a járvány, amikor a légiforgalom nagy része leállt és az utazási korlátozások miatt hirtelen jött keresletvisszaesés durván megütötte a rugalmatlan költségstruktúrával, magas fix költségekkel működő légitársaságokat.
A cikkünk tartalmából
- A harmadára eshet idén a globális légi utasforgalom a koronavírus miatt és 2024 előtt nem is várható teljes felépülés.
- Gyors ütemben égetik a készpénzt a légitársaságok, hatalmasak a veszteségek.
- Voltak már csődök, de a legnagyobbakat állami mentőcsomagokkal segítették meg.
- Zuhantak idén a nagy európai légitársaságok részvényei, de a Ryanair és a Wizz Air kivételt képezett.
- Összefoglaltuk, milyen évük volt a légitársaságoknak.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!