Előfizetői tartalom

Hatalmas zuhanás a luxuscikkek piacán, virágzik az online értékesítés

Portfolio
A luxuscikkek értékesítését is alaposan megviselte a koronavírus-járvány, ebben a szegmensben visszaesésre már több, mint egy évtizede nem volt példa, legutóbb 2009-ben történt ilyen. Az idei év azonban még annál is súlyosabb, világszerte közel negyedével csökkenhet a luxuscégek bevétele, ez alól Kína jelenti az egyetlen kivételt, amely teljesen szembemegy a trendekkel. Az online eladások aránya gyakorlatilag megduplázódott a tavalyi évhez képest, így a koronavírus-járvány vesztesei a fizikai üzletek.

A luxuscikkek értékesítése a becslések szerint 23 százalékkal eshet vissza idén a tavalyihoz képest, ekkora visszaesésre már 2009 óta nem volt példa. Ezzel együtt a szektor idei árbevétele a 217 milliárd eurót érheti el, ami 64 milliárd euróval kevesebb a tavalyinál és nagyjából a 2014-es szinteken mozog. A vásárlási szokások is alaposan átalakultak a járvány alatt:...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés