Előfizetői tartalom

Hogyan kerüljük el a bírságot idén (is?) – Kisokos a sikeres Black Friday kampányért

A fogyasztók és vállalkozások egyaránt készülnek a fekete péntek ("Black Friday") típusú kampányok rejtette lehetőségekre. Az ünnepek előtti leárazások előnyös árakhoz segítik a fogyasztókat, de a vállalkozásoknak is lehetőséget teremtenek arra, hogy még inkább megnöveljék az ajándékozással teli időszak bevételeit. Magyarországon az ilyen kampányok csak a 2010-es évek második felében terjedtek el igazán, nagyszabású reklámhadjáratokkal és célirányos értékesítési stratégiákkal. Ezekre azonban nem csak a fogyasztók figyeltek fel. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már 2015-ben metodikusan vizsgálni kezdte a piacon megjelent Black Friday típusú stratégiákat és az utóbbi 5 évben több ehhez kapcsolódó döntést hozott. Az ellenőrzés idén is elkerülhetetlen. Az alábbiakban a GVH gyakorlatát hívjuk segítségül ahhoz, hogy megértsük pontosan mire is fog figyelni a hivatal az ünnepeket megelőző reklámkampányok és más kereskedelmi gyakorlatok ellenőrzése során. Nagy András, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ügyvédjének írását közöljük.

Háttér röviden: Miért foglalkozik a GVH általában az ilyen kampányokkal? A GVH-t elsősorban talán a kartellek elleni küzdelemmel, a piaci verseny védelmével azonosítjuk. A hivatalnak ugyanakkor fogyasztóvédelmi jellegű hatásköre is van, amely részben korlátozott: a GVH csak az olyan ügyekben járhat el, amelyek hatással lehetnek a piaci versenyre, tehát ahol a vállalkozás...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés