A légiközlekedési szektort érte elsőként igazán nagy csapás a koronavírus-járvány kezdetén. Ahogy januárban elkezdtek érkezni a hírek arról, hogy egy új vírus ütötte fel a fejét Kínában, az Ázsiába irányuló utazások iránti kereslet azonnal visszaesett. Már azt megelőzően, hogy világszerte utazási korlátozásokat vezettek be az egyes országok kormányai, a légitársaságok elkezdték leállítani az Ázsiába irányuló járataikat, drasztikusan csökkentették a régióba közlekedő kapacitásaikat.
Ahogy a vírus elterjedt Európában, majd Amerikában és Afrikában, az utasforgalom meredeken zuhanni kezdett. Az emberek otthon maradtak és ha mentek is valahova, igyekeztek kerülni a repülést, hiszen egy repülőgépen, ahol sok ember van összezárva kis légtérben, kifejezetten jól tud terjedni a vírus. És nem csak a járvány ideje alatti utazásokat bukták a légitársaságok, de a bizonytalanság miatt a jövőre vonatkozó foglalások is elmaradoztak.
A légiforgalom szinte teljesen leállt azt követően, hogy az országok lezárták határaikat. A légitársaságok világszerte leállították a menetrendszerinti járataik nagy részét, a flottájukat parkoltatták, az a kevés járat is, ami repült, nagyon alacsony kihasználtsággal működött.
A cikk tartalmából
- A koronavírus pénzügyi hatása a légitársaságokra
- Csődök a szektorban
- A nyertesek és a vesztesek
- Árazás
- Az elemzők kedvenc részvényei
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!