Portfolio signature

Szedi az áldozatokat a koronavírus-válság - Ekkora bedőlést máshol még nem láttunk

A vállalat, amelyik túlélte az 1930-as évek nagy gazdasági válságát, a második világháborút, több olajársokkot és a 2008-as pénzügyi válságot is, most történetének legnehezebb időszakát éli. A Hertz, a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző cége hatalmas adósságállománnyal és hajszálvékony marzsokkal érkezett meg a mostani válságba, most pedig csődvédelembe menekült, miután nem tudta kifizetni hitelezőit. Bár a General Motors példájából kiindulva meg van az esély arra, hogy a vállalat az adósságának az átstrukturálása és a működésének az újragondolása után megerősödve kerüljön ki a mostani krízisből, ez korántsem egyértelmű. Kicsit távolabbról nézve az autókölcsönzők szenvedése másokat is magával ránthat, az autógyártók is megszenvedhetik a flottavásárlók működési zavarait. Sok vállalat menekült csődvédelembe a mostani válságban, de nem volt még példa arra, hogy egy iparág annyira fontos szereplője kerülne nehéz helyzetbe, mint most a Hertz.



Csődvédelmet kért a Hertz

Május 22-én csődvédelmet kért a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző társasága, a Hertz Global Holdings.  A hivatalos indoklás szerint a lépésre azért volt szükség, mert a koronavírus-járvány a nemzetközi turizmusban hirtelen és drámai visszaesést eredményezett, ez pedig a vállalat bevételeinek és a jövőbeni foglalások hirtelen csökkenését okozta. A társaság azonnali lépéseket tett azért, hogy szavatolja az alkalmazottai és az ügyfelei egészségét és biztonságát, hogy csökkentsen minden nem szükséges kiadást és megőrizze a társaság likviditását, azonban egyelőre bizonytalan az, hogy mikor térhetnek vissza a vállalat bevételei, és mikor nyílhat meg a lehetőség használt - például a vállalat flottájában lévő - autók értékesítésére.

A menedzsment felhívta arra is a figyelmet, hogy a holding minden vállalatánál folyamatos a működés, amelyre alapot a több mint egymilliárd dollárnyi készpénzállomány nyújt, ezen felül a válság hosszától függően egyéb forrásokból, például újabb hitelfelvételekkel is biztosítható a működés további finanszírozása.

Fontos kiemelni, hogy a Chapter 11 csődvédelmi eljárás nem azt jelenti, hogy a vállalat beszünteti tevékenységét, a Hertz működése is folyamatos, a vállalat a következő hetekben igyekszik megállapodni hitelezőivel, átstrukturálni, átütemezni tartozásait. Bár vannak jó példák arra, hogy a csődvédelmi eljárásban a vállalatok sikeresen tárgyaltak hitelezőikkel, és a válságból kikerülve valamelyest meg is erősödhettek, és tovább folytatták működésüket (lásd GM, amerikai légitársaságok), ez a folyamat azonban nem egyirányú utca, és a forgatókönyvek között szerepel a csőd is, abban az esetben az amerikai csődtörvény 7-es fejezete (Chapter 7) alapján számolják fel a társaságot.

Csődvédelmet kért a Hertz

  • Magas adósságállománnyal és hajszálvékony marzsokkal a válságba
  • A koronavírus-válság elvitte a bevételeket
  • Van esély a túlélésre, de megállapodás kell a hitelezőkkel

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés