A 3. körös felmérés eredményei
A mostani felmérés keretében 329 magyarországi vállalat válaszait értékelték ki, amelyek döntő többsége, közel kétharmada kkv, éves bevételük 100 millió és 1 milliárd forint közé esik, hatoduk bevétele pedig 1 és 10 milliárd forint közötti.
A kérdések már a járvány miatti korlátozások bevezetését követő, húsvét utáni időszakra vonatkoznak. Az első kérdésre adott válaszban azt kellett kifejteniük a vállalatoknak, hogy milyen intézkedéseket hoztak húsvétot követően. A válaszadó cégek 60 százaléka hozott döntést a válsággal kapcsolatban, a lépések többsége HR-jellegű, a vállalatok hetede a munkaidő csökkentése mellett döntött, közel 13 százalékuk továbbra is fenntartotta az otthoni munkavégzést, 9 vállalat létszámleépítés mellett döntött, 8 pedig szabadságolást rendelt el. A járványhelyzet egészségügyi oldalára reagálva több vállalatnál döntöttek egészségügyi szabályokról, személyes tárgyalások mellőzéséről, 6 vállalkozás a bezárás mellett döntött, 3 pedig sajnos csődközeli állapotba jutott.
A járványhelyzet és a válság a vállalatokat is egyre inkább innovációra sarkallja, a cégek több mint ötöde reagált a válságra úgy, hogy új terméket vagy szolgáltatást fejlesztett.
Hogy reagáltak a hazai vállalkozások a válságra?
- Egészségügyi intézkedések a fókuszban
- Bércsökkentés, elbocsátás is az étlapon
- Vannak, akik új terméket, szolgáltatást fejlesztette, vagy iparágat váltottak
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!