FONTOS Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások
 
Előfizetői tartalom

Javában dúl a hidegháború, meg is van a következő áldozat

Portfolio
Az olajtankerek napi díja ismét meghaladta a 100 000 dollárt, melyre már 2017 eleje óta nem volt példa. A hirtelen drágulás az állítólag iráni kőolajat szállító kínai COSCO tankercégre kivetett, illetve a venezuelai szankcióknak köszönhető. A 2020 januárjától életbe lépő szigorúbb kénkibocsátási szabályozás csak tovább rontja az amúgyis kínálati szűkösséggel küszködő olajszállítási piacot.

A Közel-Keletről Kínába tartó 2 millió hordó olaj szállítására alkalmas tanker napi bérleti költsége 113 047 dollárra emelkedett, melyre 2017 februárja óta nem volt példa. Egy dél-koreai importőr több mint 12 millió dollár szállítási költséget fizetett a Mexikói-öbölből érkezett kőolajszállítmányért. Nemcsak a Kínába érkező nyersolaj fuvarozási költsége...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés