A budapesti buszmegállókban akár két-háromszor is nagyobb lehet a nitrogén-dioxid-szennyezettség, mint a környező, a hivatalos adatokat adó mérőállomásokon, amiért a dízel személyautók mellett a tömegközlekedésben használt rengeteg régi dízel busz a felelős - közölte a Greenpeace Magyarország saját méréseire hivatkozva. A buszmegállókban mért légszennyezettségi értékek több esetben meghaladták a határértékeket is. A buszállomány átlagéletkorának 2013 óta tartó csökkenése 2016-ban megállt, sőt azóta újra 10 éves életkor fölé nőtt a fővárosban futó, közösségi közlekedésben használt buszállomány átlagéletkora.
A Greenpeace 2019 áprilisában úgynevezett AQMesh légszennyezésmérő eszközzel vizsgálta a nitrogén-dioxid (NO) légszennyezettséget három fővárosi buszmegállóban. Ezek alapján a Népszínház utca elején lévő buszmegállóban körülbelül háromszor, a Blaha Lujza téri buszmegállóban több mint kétszer akkora volt az NO-koncentráció, mint a közelükben lévő Teleki téri...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés