Előfizetői tartalom

Mi alapján döntik el a magyarok, hogy hol és mit vásároljanak?

Müller Zsolt, KPMG
A november végétől szilveszterig tartó fogyasztási csúcsszezonban a magyar vásárlók az első 9 hónapban szokásos havi átlagköltésük bő másfélszeresét költik el a kiskereskedelemben. Zsúfolásig megtelnek az üzletek, csúcsra járnak online áruházak, kapacitása határán (vagy azon túl) jár a logisztikai és kiszállítói szektor. De mi alapján döntik el magyar fogyasztók, hogy hol és mit vásároljanak?

Tavaly a karácsonyi szezonban több mint 1400 milliárd forintot, az első 9 hónapban átlagosnak mondható 811 milliárd forintos havi forgalom 1,7 szeresét hagyták a boltokban a magyar vásárlók. Ez a szám idén várhatóan még magasabb lesz, ahogy a gazdaság és jövedelmek növekszenek. Ez a jelenség kiemelkedően meglátszik a kiskereskedelem olyan szegletein, ahol a fogyasztók ilyenkor...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés