Hosszas egyeztetést követően kompromisszumos megállapodás született a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek keddi tanácsülésén, ennek értelmében 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest. A most elfogadott javaslat véglegesítése újabb terhet fog jelenteni az európai autóipar számára, ronthatja annak versenyképességét és munkahelyeket sodorhat veszélybe. Ugyanakkor fontos látni azt is, hogy a szakemberek véleménye szerint szigorítás nélkül aligha lehetne érdemi eredményeket elérni az üvegházhatású gázok csökkentésének területén.
A probléma gyökereHatalmas erők feszültek egymásnak a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek keddi tanácsülésén azt követően, hogy az Európai Parlament néhány nappal korábban megszavazta azt a határozatot, amelynek értelmében a tervezettnél sokkal nagyobb mértékben csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását. A feszültséget döntően...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés