Előfizetői tartalom

Nem fogod elhinni, hány fokos vízben mosnak a japánok

Portfolio
Az OECD becslése szerint 2030-ra közel 5 milliárd középosztálybeli lesz a földön, a nagyobb rendelkezésre álló jövedelemmel pedig a prémium tisztítószerek és mosógépek iránt is nagyobb lesz a kereslet. A legfrissebb adatok szerint a tisztító- és mosószerek piaca Európában már most 36 milliárd eurót tesz ki, a háztartási cikkeken belül is a mosószerek piaca a legnagyobb. Mint kiderült, a házimunka java része még mindig a nőkre hárul a világon, de kezdenek felzárkózni a férfiak is a takarításban. Nagy azonban a szórás az egyes régiók között, ha mosásról van szó: teljesen más hőfokon és mosási idővel mosnak például Európában, az USA-ban vagy Japánban az emberek.

A házimunka java része még mindig a nőkre hárul a világon, még úgy is, hogy a nők munkahelyi aránya folyamatosan nő. A Világbank adatai alapján 1990 és 2013 között évente átlagosan 4 százalékponttal nőtt a nők munkaerő-piaci jelenléte. Mindez afelé mutat, hogy egyre nagyobb a hatékony termékek iránti igény, és a rendelkezésre álló jövedelem növekedésével az emberek...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés