Előfizetői tartalom

Ki az, aki belefogna egy vállalkozásba, tudva azt, hogy biztosan veszteséges lesz?

A hazai távközlés nagyobb szereplőinek vagy van vezetékes hálózatuk, és fejlesztik is azt (Magyar Telekom, UPC, DIGI/Invitel), vagy nem elsődleges prioritás a vezetékes szolgáltatás (Telenor), a sorból azonban kilóg a Vodafone, amely a vezetékes szolgáltatások területén is erősítene, a magas nagykereskedelmi árak miatt azonban egyelőre nem fér hozzá a piachoz. A hazai szabályozó, az NMHH ugyanis "alulról építkező" költségmodell alapján határozta meg a nagykereskedelmi árat, és nem vizsgálta azt, hogy a nagykereskedelmi szolgáltatók mennyiért kínálják a nagykereskedelmi szolgáltatásra ráépülő előfizetői szolgáltatásokat. A szolgáltatók által megadott előfizetői listaárak ugyan számos esetben magasabbak az NMHH által számított nagykereskedelmi áraknál, azonban a tényleges értékesítési árakra ez nem igaz, emiatt többek között a Vodafone gyakorlatilag nem tud új termékkel a piacra lépni. Budai J. Gergővel, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk a kialakult helyzetről.

Mi a kiinduló helyzet?A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a vezetékes szélessávú nagykereskedelmi piacok tekintetében a jelentős piaci erővel bíró (JPE) kötelezettségeket már helyi, település szinten vizsgálja, a korábbi országos szintű JPE kijelölés helyett. Így nem vagy nemcsak a korábban a vezetékes telefonpiacon, országos szinten monopolhelyzetben lévő...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés