Így söpörte szőnyeg alá a klímaváltozást a világ legnagyobb olajvállalata
Portfolio
Szisztematikusan megtévesztette az éghajlatváltozással foglalkozó nem tudományos közönséget az Exxon Mobil a klímaváltozással kapcsolatos kommunikációjával - erősíti meg a gyanút egy, a Harvard kutatói által készített új tanulmány, amely rávilágít, mekkora eltérés is volt aközött, amit a társaságnál tudtak és amit kommunikáltak a témáról. Míg az Exxon szakértői értékelései és belső kutatási jelentései több mint 80 százalékban elismerték, hogy a globális felmelegedés valós és ember által okozott, a társaság hirdetései mintegy 80 százalékban ennek éppen ellenkezőjét sugallták vagy állították.
A korábbi, egy-egy konkrét jelentés és megnyilatkozás alapján indult vizsgálatokkal és ügyekkel szemben az Environmental Research Lettersben megjelent tanulmány készítői óriási kutatómunkát végezve az Exxon több száz belső jelentését, szakértői kutatási dokumentumot és hirdetéseket vizsgálták meg - különös tekintettel a The New York Timesban 1972 és 2001 között megjelentetett...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái