Előfizetői tartalom

Íme a világ legértékesebb márkái

Portfolio
Ha egy tőzsdei cég értékét akarjuk meghatározni, akkor elég erős támpontot ad nekünk a vállalatok tőzsdei árfolyama, azonban vannak más módszerek is, ami alapján nem csak az egyes vállalatokat, de a márkákat is lehet értékelni. Most a Brandz adatai alapján a Visual Capitalist csapata próbálkozott meg a feladattal, a márkaértéket pedig úgy határozták meg, hogy a pénzügyi teljesítményen felül figyelembe vették a vállalatnak az egyediségét a versenytársakhoz képest, a fogyasztó márkához való érzelmi kötődését, de azt is megnézték, hogy az egyes márkákból származó bevételek hogyan járulnak hozzá a vállalat összes bevételéhez.

Míg egy évtizede olyan termelő vállalatok uralták a toplistát, mint a Marlboro, vagy a Coca-Cola, mára már a legértékesebb márkák mind valamilyen módon kapcsolódnak a technológiai szektorhoz. Számításaik alapján míg 2012-ben még az Apple, mára már a 245,6 milliárd dollárral a Google a legértékesebb márka, amit továbbra is az iPhoneok gyártója követ szorosan 234,7 milliárd...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés