Előfizetői tartalom

Itt a világ 10 legértékesebb márkája

Portfolio
Bár a tőzsdei cégek értékének meghatározásával kapcsolatban elég erős támpontot ad nekünk a vállalatok tőzsdei árfolyama, vannak más megközelítések is, ami alapján nem csak egyes vállalatokat, de a márkákat is lehet értékelni. Ilyet készít például a Brand Finance is, mely a márkaértéket úgy határozza meg, hogy a pénzügyi teljesítményen túl figyelembe veszi a vállalatnak a fenntarthatóságát, a fogyasztó márkához való érzelmi kötődését, de nézi azt is, hogy az egyes márkákból származó bevételek hogyan járulnak hozzá a vállalat összes bevételéhez.

A Brand Finance számításai alapján a legértékesebb márka a Google, amelynek értéke egy év alatt 24 százalékkal, 109,4 milliárd dollárra növekedett letaszítva a trónról az Apple-t, amelyre 107,12 milliárd dolláros márkaérték adódott. A lista első helyeit szinte teljesen a technológiai cégek uralják, harmadik helyen 106,39 milliárd dolláros márkaértékkel az Amazon áll...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés