Előfizetői tartalom

Ahol egy csőd volt, ott több is jöhet

Portfolio
Hiába szólnak a globális gazdasági növekedésről a hírek, a világkereskedelemben még mindig nincs rendben. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a közelmúltban csődvédelemhez folyamodott egy tengeri szállítmányozási cég, a dél-koreai Hanjin Shipping. Kénytelen volt, miután hitelezők foglalták le hajóit és több kikötől kitiltották. Több szektortárs is a csőd szélén táncol a folyamatos veszteség és a halmozódó hitelállomány közepette.

Baj van a szállítmányozó cégeknélA pénzügyi válság óta nincs rendben a kereskedelem a világban. A tengeri kereskedelem kétharmadát a konténerhajók adják, de 2015-ben az 1950-es évek óta először (eltekintve a 2009-es recessziós évtől) a globális GDP gyorsabban nőtt, mint a teherforgalom. Ez annak tudható be, hogy változtak a gyártási módszerek a gyenge lábakon álló...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés