Június 8-án a Fővárosi Közgyűlés végre dönthet arról, hogy az M3-as metróvonal tervezett felújításának kezdetére, honnan szerzi be a kieső szerelvények pótlásához szükséges buszokat. Tarlós Istvánék egyelőre a lengyel Solaris modelljét támogatják, amely első ránézésre olcsóbb, a magyar MABI-BUS Kft. buszával szemben. A buszbeszerzéssel kapcsolatban megjelenő információk, a hadakozás a számokkal viszont csak figyelemelterelés. A szálakat a színfalak mögül mozgatják és a cél az lenne, hogy vásárlás helyett végül kiszervezésre kerüljön sor. A tét viszont hatalmas. A döntés végeredménye ugyanis komoly hatással lehet a kormány által nemrég meghirdetett nemzeti autóbusz-gyártási stratégia sikerességére. Mészáros Csabával, az evopro-csoport és a MABI-BUS Kft. elnök-tulajdonosával beszélgettünk.
Az M3 metróvonal felújítása az eredeti tervek szerint novemberben kezdődik. A BKV pedig úgy számolt, hogy a szerelvények kiváltásához 150 csuklós buszra lesz szüksége a munkálatok idejére, így tavaly augusztusban két tendert is kiírtak a kívánt mennyiség beszerzésére. Az egyik 75 darabos tender készen szállított buszokra, míg a másik 75 darabos tender a közlekedési vállalat...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés