FONTOS Bréking! Karácsony Gergely új javaslata megszüntetné a zöld rendszámos autók ingyenes parkolását
 
Előfizetői tartalom

Négy láb jó, két láb rossz? - Ez az összkerék-hajtás értelme

Hámor Iván
Szinte minden autógyár életében vagy egy korszak, amikor az összkerék-hajtású a korábbinál nagyobb hangsúlyt kap egyes, vagy közel az összes modelljében. Ennek nem utolsó sorban piacpolitikai okai vannak, amikor a technológiaváltás lehetővé teszi, és nem túl jelentős ráfordítással integrálhatnak ilyen rendszereket, amik révén olyan földrajzi területeken is erősíthetik pozícióikat, ahol korábban hátrányban voltak. De valójában ennyire fontos, ilyen sokat ér az összkerék-hajtás? A Portfolio a Ford és egy tanpálya segítségével járt utána a kérdésnek.

Bizonyos márkák neve már régebben, másoké az elmúlt évtizedben forrt össze az összkerék-hajtással, az eladási statisztikákból látszik, hogy a túlzottan nagy hegyekkel és sok havas nappal nem rendelkező Magyarországon is egyre többen választják ezt az opciót, ha lehetséges. A Ford kínálatában is voltak ilyen jellegű járművek, de a Sierra és az Escort RS korszakának végével...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés