A Volkswagen nyíltan felvállalt és komoly áldozatokat követelő világuralmi törekvései kártyavárként omlottak össze a "Das Auto" cégfilozófiával együtt a dízel-botrány súlya alatt idén. Brüsszeli és német csúcsvezetők kényszerültek magyarázkodásra, európai munkahelyek kerültek veszélybe és sérült a "Made in Germany" szlogen is. A csalássorozat beláthatatlan következményeitől pedig egyszerre rettentek meg a rivális gyártók, a beszállítók és azok az országok, köztük Magyarország is, amelyek gazdaságának teljesítménye nagyban függ az autóipartól. A balhét végül csak a németek vitték el, amivel az iparági szereplők és a döntéshozók komoly esélyt kaptak a változtatásra. Ezzel viszont élni kell, mert bár a szoftveres manipulációról kevesen tudhattak, az mindenkinek világos kell, hogy legyen, csodák egyelőre nincsenek az autógyártásban.
A világuralmi törekvései kártyavárként omlottak össze a "Das Auto" cégfilozófiával együtt. A király meztelenMartin Winterkorn irányítása alatt a Volkswagen csúcsra ért, a járműeladások tekintetében maguk mögött hagyták a világot és úgy tűnt, hogy az elköltésre váró euró tízmilliárdoknak köszönhetően megszilárdíthatják vezető szerepüket a globális autópiacon....
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés