Előfizetői tartalom

Ha Ferrarit akarsz, ne legyél olcsójános!

Tőzsdére megy a Ferrari, a sportautó-gyártó közel 10 milliárd dollárt is érhet a kibocsátást követően. A vállalat autóihoz hasonlóan a részvények sem lesznek olcsók, főként, ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt években a profitabilitás az iparágban kifejezetten magasra emelkedett, drámai növekedés pedig sem az eladásokban, sem a bevételeknél nem lesz. A részvénykibocsátás legérdekesebb részletei: Az IPO-ból származó forrásokból egy cent sem kerül a Ferrarihoz, az a Fiat Chrysler pénzügyi helyzetének javítását szolgálja Legfeljebb 10 százaléknyi részvényt visznek piacra, a kontrollt megtartja az FCA Véleményünk szerint kifejezetten drágák a Ferrari részvényei Bennfentesek szerint akár tízszeres is lehet a túljegyzés

Az üzleti modellA Ferrari bevételeinek közel 70 százaléka luxus sportautók és alkatrészek eladásából származik, 15-18 százalékát nagyrészt a Forma 1-hez köthető szponzoráció, 10-11 százalékát a Maseratinak gyártott motorok eladása adja. A Ferrari sportautóit az olaszországi Maranellóban gyártják, és 182 kereskedőn keresztül (a Ferrarinak nincsen saját autószalonja)...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés