Tőzsdére megy a Ferrari, a sportautó-gyártó közel 10 milliárd dollárt is érhet a kibocsátást követően. A vállalat autóihoz hasonlóan a részvények sem lesznek olcsók, főként, ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt években a profitabilitás az iparágban kifejezetten magasra emelkedett, drámai növekedés pedig sem az eladásokban, sem a bevételeknél nem lesz. A részvénykibocsátás legérdekesebb részletei: Az IPO-ból származó forrásokból egy cent sem kerül a Ferrarihoz, az a Fiat Chrysler pénzügyi helyzetének javítását szolgálja
Legfeljebb 10 százaléknyi részvényt visznek piacra, a kontrollt megtartja az FCA
Véleményünk szerint kifejezetten drágák a Ferrari részvényei
Bennfentesek szerint akár tízszeres is lehet a túljegyzés
Az üzleti modellA Ferrari bevételeinek közel 70 százaléka luxus sportautók és alkatrészek eladásából származik, 15-18 százalékát nagyrészt a Forma 1-hez köthető szponzoráció, 10-11 százalékát a Maseratinak gyártott motorok eladása adja. A Ferrari sportautóit az olaszországi Maranellóban gyártják, és 182 kereskedőn keresztül (a Ferrarinak nincsen saját autószalonja)...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés