Előfizetői tartalom

50 év alatt ért ide - Ford Mustang

Hámor Iván
Szinte a világ összes autógyártójára jellemző, hogy bizonyos típusaikat, modelljeiket csak egy adott földrajzi lokáción belül forgalmaznak, az ottani igények szerint tervezik, gyártják azokat. Kisebb piacok esetén ennek szinte minimális - csak a gyűjtőket érinti - a globális keresletre gyakorolt hatása, de egy amerikai gyártó Amerikára fókuszált, a filmes és egyéb megjelenések miatt globálisan is ismert, mi több, ikonná vált modellje esetében már "hiánygazdálkodásra" hasonlító tünetek is előfordulhatnak. Így volt ez 50 évig a Ford Mustanggal is, de ennek vége, a legendás Pony-car 2015-től globális modell.

A Ford Mustang, vagy csak simán a Mustang egy olyan autó, amit még olyanok is ismernek, akik nem különösebben elkötelezettjei az autózásnak, mint hobbinak, nem rajongói egyetlen autómárkának sem. Hiába volt "beszorítva" a Mustang az amerikai kontinensre, az iránta érzett vágy sokakat a távolság leküzdésére ösztönöztek, és ha nem is gyári, de privát csatornákon keresztül...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés