Magyarországon az elmúlt bő két évtizedben nem csak autóipari összeszerelő- és gyártóüzemek, hanem komplex fejlesztőközpontok is létrejöttek. Ezek tevékenysége nem az előre legyártott alkatrészek összeszereléséből áll, hanem "üres papírról", azaz üres képernyőről indulva a gyártás előkészítéséig minden kutatási, fejlesztési, tervezési fázis megtalálható náluk. Fejlesztőmérnöknek azonban nem "születik" az ember, hanem olyan kompetenciák birtokában válhat azzá, amit elméleti és gyakorlati tanulmányok során szerezhet meg. Erről is, de az utcai- és versenymotor tervezés közötti különbségről is szó esett a Hanula Barnával folytatott beszélgetés alatt, aki korábban részt vett a Bugatti Veyron 1001 lóerős motorjának fejlesztésében. Jelenleg a győri Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja és a motorfejlesztésben szerzett tapasztalatait immár oktatóként adja át a fiatal mérnök-hallgatóknak.
A most pályát választó generáció tagjai közül talán nem mindenki tudja, de Hanula Barna az 1980-as évek közepén az egyik, ha nem a legnevesebb hazai versenymotor építő társaság tagja volt. Mit gondol most, a széria- vagy versenymotor-fejlesztés a nagyobb kihívás? Az életpályát tekintve a fiatal éveiben fejleszt valaki inkább versenymotort, mert ez család mellett szinte lehetetlen....
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés