Előfizetői tartalom

Kiket és hogyan érint a fizetős M0-ás?

Hámor Iván
Szerda este bombaként robbant a hír, miszerint 2015. január 1-től - a költségvetésben tervezett bevételi célok elérése érdekében - jelentősen megváltozik a magyarországi autópályákon és bizonyos autóutakon történő díjfizetés rendszere. Korábban díjmentes szakaszok kerülnek a díjkötelesek közé, tovább bontják a kategóriákat és a személygépkocsik esetében új e-matrica is bevezetésre kerül, valamint megjelenik egy új, U jelű e-matrica, melyet a nem személyautók és az e-útdíj rendszerbe tartozó teherautók által vontatott utánfutók után kell fizetni. Kiket, és mennyire érintenek a változások?

Érdemes szétválasztani a különböző "felhasználói csoportokat" aszerint, milyen célból és mely autópálya- és autóút szakaszokat veszik igénybe, és milyen rendszerességgel. Az egyik csoportba tartoznak azok, akik Budapest agglomerációjában élnek, és onnan nap, mint nap járnak a fővárosba. Ha eddig díjfizetés nélkül megtehették mindezt a bevezető szakaszok M0-on belüli...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés