Brüsszel nyomására a vezető autógyártók kénytelenek alávetni magukat az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályozásoknak, amelyeknek az egyik pozitív hozadéka az, hogy évről évre csökken a járművek fogyasztása. A gond csak az, hogy a legfrissebb statisztikák arról árulkodnak, hogy a környezetvédelem érdekében tett erőfeszítések csupán laboratóriumi tesztkörülmények között, papíron léteznek. A közutakon ugyanis durva eltérés mutatkozik a gyári fogyasztási adatok és a valós felhasználás során mért értékek között. Ez pedig nem jelent mást, mint azt, hogy az autóipar a rendelkezésére álló kiskapukat kihasználva becsapja a vásárlóit, az állami szerveket és hosszútávon saját magát is. A valóságban köszönőviszonyban sincs a járművek fogyasztás a gyári adatokéval, tavaly 38%-os volt az eltérés
Nem a vezetési szokásaink változtak meg ilyen rövid idő alatt, más trükkök állnak a háttérben
A jelenségnek mindenki a kárvallottja lehet
Az egyes gyártók esetében a Daimler modelljeinél tapasztalható a legdurvább eltérés
A benzines járművek tulajdonosait kellemetlenebb meglepetések érhetik
Brüsszel szigora nyomasztja az autógyártókat Régóta nincsenek könnyű helyzetben az autógyártók, ugyanis az Európai Bizottság harcot indított a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért. Az erre vonatkozó első egyezmény 1998-ban született az Európai Autógyártók Szövetsége és az Európai Bizottság között, melynek értelmében a gyártók vállalták, hogy 2008-ig 140...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái