Előfizetői tartalom

Igaz történet az autógyártóról, amelyik százak haláláért felel

Tegyük fel, hogy a cégem új modellje százzal robog az országúton. A differenciálmű beragad, a kocsi karambolozik, és az utasok bennégnek. Na mármost. Visszarendeljük-e a modellt? Az érintett autók számát, az "a" változót összeszorozzuk a hiba százalékos előfordulási esélyével, "b"-vel, és az átlagos kártérítési összeggel, "c"-vel. ab*c. Egyenlő x. Ha x kisebb, mint a visszahívással járó költség, nem intézkedünk. Mostanában sokaknak juthat eszébe Edward Norton monológja a Harcosok klubjából, ugyanis lassan nem telik el hét anélkül, hogy a General Motors ne rendelné vissza valamelyik modelljét. Nem tudjuk, hogy létezik-e hasonló képlet a valóságban, de az biztos, hogy 300 halálos áldozat és a média kiemelt figyelme kellett ahhoz, hogy a világ egyik vezető autógyártója végrehajtsa minden idők egyik legnagyobb visszahívási akcióját. Mindezt azért, hogy elkerülje a törvény szigorát, ami érdekes módon az után sújtott le, hogy az amerikai állam kiszállt a vállalatból.

Ebben az ügyben mindenki gyanús: A gyártó, a vezér, a szakhatóság és az állam. Mindenről tudtak, de nem tettek semmit Idén lassan nem telik el hét anélkül, hogy a General Motors ne jelentene be újabb járművisszahívást, az amerikai gyártó év eleje óta több mint 20 millió gépjárművét (kétszer annyit, mint amennyit tavaly eladott) rendelte vissza különböző alkatrészek...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés