A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvényjavaslat a tervek szerint csak a kezdete lehet egy folyamatnak, amely az olyan szereplőket is bevonná az adófizetésbe, mint a közösségi oldalak. Az indok, hogy a reklámbevételek nagy részét elviszi Magyarországon a Facebook és a Google. A nagy amerikai internetes cégek megadóztatásának ötlete nem itthon bukkant fel először, már régóta szálka az európai kormányzatok szemében, hogy a kiskapukat kihasználva alacsony vállalati adókulcsú európai országokban adóznak. Eddig azonban nem sikerült megfogni sem a Google-t, sem a Facebookot. A kérdés, hogy mennyire tudják megvédeni a törvénytervezettől a kettős adóztatás elkerülését célzó szabályok a cégeket és hogy ha végül mégis adót kell fizetnie Magyarországon a Google-nek és a Facebooknak, akkor ők mit szólnak majd hozzá.
Hogy "trükköznek" a cégek? Az amerikai technológiai óriásvállalatok adófizetési szokásai, vagyis pontosabban "adóelkerülései" a magyar ügytől függetlenül is folyamatosan szem előtt vannak. Különösen az európai kormányoknak szúrt szemet, hiszen az amerikai technológiai cégek rendre az alacsony adókulcsú európai országokban adóznak. Az Egyesült Államokban kifejezetten...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés