Előfizetői tartalom

Te is függő leszel - Így manipulálják az agyadat

Színes cukorkák esnek fentről lefelé, és csak annyi a dolgunk, hogy különböző alakzatokba rendezzük őket. Ami első ránézésre egy egyszerű videójátéknak tűnik, az igazából egy brutális pénzgyártó gépezet: a Magyarországon is népszerű Candy Crush Sagát már több mint 500 milliószor töltötték le, felhasználóinak száma meghaladja a havi 130 milliót, a játék egyes becslések alapján naponta közel 1 millió dollárt hoz a gyártójának, a Kingnek. A cég most tőzsdére megy, ennek kapcsán néztük meg, hogyan teszik függővé a felhasználókat a játékgyártók.

Odaláncolnak a játékhoz. Megváltoztak a játékok A videójátékok hőskorában a fizetős játékok hódítottak, egy-egy játékért néhány tíz dollárt kértek el a fejlesztők, a céljuk pedig csak az volt, hogy kedvet csináljanak ahhoz, hogy a júzerek a következő részt is megvegyék. Az iparág azonban az elmúlt években igencsak átalakult, a játékok egyre nagyobb része ingyenes...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés