Előfizetői tartalom

Átrendeződik a világ autópiaca

Portfolio
A 2012-es év végére 5,9 százalékkal növekedett a globális autóértékesítés volumene az előző év azonos időszakához képest. A nemzetközi trendek tekintetében egyértelműen a növekedés volt a domináns, egyetlen régió lógott ki a sorból, az európai térség, ami évek óta visszaesést mutat. Az értékesítés tekintetében Kína volt a vezető tavaly, de kezdi behozni lemaradását Észak-Amerika, aki 2009-ben vesztette el a világ legnagyobb autópiacának címét. Az ázsiai régió pedig a legnagyobb arányú növekedést elkönyvelő térség címével büszkélkedhetett 2012-ben, a kisebb területeknek sincs okuk a szégyenkezésre, az eurázsiai piacok autó eladásai lassan a 2008-as válság előtti szinteken tartózkodnak, míg az afrikai és amerikai értékesítések is folyamatos növekedést mutatnak. A globális autóértékesítési adatokat a Renault állította össze.

Az értékesítés alakulása 2012-ben az egyes régiókban 2012-ben a világon értékesített új autók száma 79,3 millió darab volt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a darabszám hat régió között oszlott meg, az élen Kína-Ázsia régió végzett, ahol az összes új autó 46,1 százalékát értékesítették. A második helyen...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés