A napokban igencsak felpörögtek az elektronikus útdíjrendszer kivitelezésével kapcsolatos események, ugyanis beérkeztek a végső ajánlatok az Állami Autópálya Kezelő közbeszerzési pályázatára. Ha az elmúlt évek tapasztalatait vesszük alapul, a nagy projektek szinte sohasem készülnek el az eredetileg tervezett határidőre, ezért az ÁAK az e-útdíj tendert szigorú kötbérstruktúrával tervezte meg, a betervezett bevételeket vagy díjak, vagy kötbér formájában szedi be. A kötbérek begyűjtése azonban nem mindig egyszerű, a 4-es metró építésénél például az állam nehezen, vagy egyáltalán nem tudta beszedni a kötbérdíjakat, mert a kivitelező saját felelősségét a megrendelőre hárítva ki tudott bújni a kötelezettség alól. Többek között ezért is fontos megvizsgálni, hogy egy ilyen hosszú távra tervezett rendszert mikorra és milyen minőségben szállít a pályázat majdani nyertese.
Évi 150 milliárdot hozhat a rendszer Az e-útdíj rendszer egy olyan informatikai beruházás, amely egy új bevételi forrás megteremtéséhez szükséges eszközt ad az államnak, ezért a projekt kiemelten fontos. A bevezetéstől a pénztárgépek NAV-hoz való bekötéséhez hasonlóan extrabevételt várnak. Évente 150 milliárd forint pluszbevétellel lehet számolni a kormányzati...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés