Adott négy technológiai óriás, négy gyökeresen különböző üzleti modellel. Nemrégiben azonban mind a négy cég hasonló lépésekre szánta el magát. A Microsoft szoftvergyártó, a Google internetes keresőt működtet, az Apple hardvergyártó, míg az Amazon.com internetes kiskereskedő. Ami közös ebben a négy cégben, hogy megjelentek saját táblagépeikkel, amihez (az Amazon kivételével) saját operációs rendszer és saját ökoszisztéma társult. Egyelőre az Apple a táblagépek piacának legnagyobb szereplője, de ez a verseny egyáltalán nincs lefutva, csak tisztában kell lenni a fogyasztói igényekkel. A trendek pedig abba az irányba mutatnak, hogy lassan a hardver és a szoftver csak másodlagos lesz, inkább a kapcsolódó tartalmak döntenek a fogyasztói választások során. Ebben a tekintetben pedig a négy rivális között nagy különbségek vannak.
Kapcsolódó cikkünk2012.10.17Felforgatta az iPhone a világot - mi jön még ezután?Az elmúlt hetekben a karácsonyi szezonra készülve sorra mutatták be a technológiai óriások legújabb okostelefonjaikat és táblagépeiket. A fogyasztói döntések során nemcsak a hardver és az operációs rendszer számít, de egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kapcsolódó szolgáltatások és az elérhető...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés