A telekom szolgáltatók a fejlett és a fejlődő piacokon is komoly kihívásokkal szembesülnek. A vezetékes és a mobil hálózatok fejlesztése és üzemeltetése komoly beruházásokkal jár, a hang alapú bevételek viszont folyamatos visszaesést mutatnak, a kisebb részszegmensek, mint a TV, a felhő alapú szolgáltatások, az energia kiskereskedelem (pl. Magyar Telekom) vagy az IT bevételeinek bővülése csak stabilizálni tudja a telekom csoportok teljes árbevételét. A telco cégek az adat alapú szolgáltatások felfutásában bíznak, kérdés azonban, hogyan tudják pénzre váltani az előfizetők adat-éhségét. A Telenor múlt héten tartott elemzői találkozójának (Capital Markets Day) tapasztalatai alapján összefoglaltuk, milyen stratégiát választhatnak az európai telekom cégek bevételeik növelésére és költségeik lefaragására. A norvég távközlési vállalat vezetékes és mobil szegmenssel, fejlődő és fejlett piaci kitettséggel is rendelkezik, így tökéletes állatorvosi lónak tűnik a telco cégek problémáinak és az azok kezelésére adott megoldások bemutatására.
Növelni kellene a bevételeket. Kiinduló helyzet Az európai telekom szolgáltatók nincsenek könnyű helyzetben, hiszen a legtöbb országban a vezetékes szegmensben folyamatos az ügyfelek lemorzsolódása, a mobilpiac telített, a hagyományos hang alapú szolgáltatásokból származó bevételek jellemzően csökkennek. A szolgáltatók ezért igyekeznek azokra a területekre fókuszálni...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái