Előfizetői tartalom

Egyre kevesebb a márkakereskedő

Portfolio
Az idei évben eddig ugyan valamivel több újautó került értékesítésre Magyarországon, mint az elmúlt év hasonló időszakában, de ez a növekedés még nem törte meg az évek óta tartó, csökkenést mutató trendet. Mivel a márkakereskedések számára az egyik bevételi forrást maga a járműértékesítés jelenti, így a forgalom csökkenése a szalonok, telephelyek fenntartását, rentábilis működését is negatívan befolyásolta, sokat bezártak a tulajdonosok. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) 2012 augusztusában felmérést készített a magyar márkakereskedői hálózatokról, melynek célja a teljes magyar márkakereskedelem feltérképezése volt.

Az idei javuló eladási mutatókat többek között a jelentős re-export táplálta, mely elsősorban a Ft/EUR árfolyamnak és a gyárak, importőrök árpolitikájának köszönhetően nyert teret. A Portfolio.hu kérdésre Gablini Gábor a GÉMOSZ elnöke elmondta, kereskedő kollégáikkal minden hónapban egyeztetnek, ennek alapján 15-20% közé teszik a re-export mértéket. Ebben vannak kiemelkedő...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés